Título

Una visión desde la red de teorías TAC-EOS sobre el papel de las conexiones matemáticas en la comprensión de la derivada.

Autor

FLOR MONSERRAT RODRIGUEZ VASQUEZ

ARMANDO MORALES CARBALLO

Nivel de Acceso

Acceso Abierto

Resumen o descripción

The question is answered: Given the algebraic expression of g, what connections ensure the student an understanding of g' that allows him to sketch the graph of g and explain its relationship with that of g'? To do this, interviews and a

task were applied to a group of students, in which they had to sketch the graph of g and explain its relationship with that of the derivative, and their mathematical activity was analyzed using the ETC-OSA articulation as a theoretical reference.

Editor

Revemop

Fecha de publicación

enero de 2021

Tipo de publicación

Artículo

Recurso de información

Formato

application/pdf

Idioma

Español

Audiencia

Público en general

Repositorio Orígen

Repositorio Institucional de Ciencia Abierta de la Universidad Autónoma de Guerrero

Descargas

0

Comentarios



Necesitas iniciar sesión o registrarte para comentar.