Título
Use of educational software in mathematics teaching: case Yucatán, México
Autor
CARLOS ANDRES MIRANDA PALMA
MAXIMILIANO CANCHE EUAN
ERIKA ROSSANA LLANES CASTRO
Nivel de Acceso
Acceso Abierto
Materias
CIENCIAS FÍSICO MATEMÁTICAS Y CIENCIAS DE LA TIERRA - (CTI) MATEMÁTICAS - (CTI) INGENIERÍA Y TECNOLOGÍA - (CTI) CIENCIAS TECNOLÓGICAS - (CTI) Learning - ([urn:issn:1694-0814]) Mathematics - ([urn:issn:1694-0814]) Software - ([urn:issn:1694-0814]) Students - ([urn:issn:1694-0814]) Teaching - ([urn:issn:1694-0814]) Tools - ([urn:issn:1694-0814])
Resumen o descripción
This paper presents a collection of software projects that have been used as tools in teaching mathematics, and an analysis of their use in the state of Yucatan, Mexico. Today teachers must adapt their strategies to a new way of teaching, for which various programs are being used as complementary tools for teaching various subjects and thus improving students academic performance. Among the subjects chosen to implement new teaching techniques is mathematics, which is considered one of the most challenging subjects for students. The aim is to encourage and facilitate the learning of mathematics.
Fecha de publicación
30 de noviembre de 2015
Tipo de publicación
Artículo
Recurso de información
Formato
application/pdf
Fuente
urn:issn:1694-0814
Idioma
Inglés
Cobertura
Investigación aplicada
Audiencia
Investigadores
Repositorio Orígen
Repositorio Digital Institucional de la Universidad Autónoma de Yucatán
Descargas
0